Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us
Wednesday 6 May 2009

i b u

Posted by Apeksi

Suatu ketika,
menjelang lahirnya seorang bayi ke muka bumi,
bertanya ia pada Tuhan,

para malaikat di sini mengatakan bahawa esok kau akan mengirikan aku ke dunia,
tapi bagaimana cara aku hidup disana,
aku begitu lemah dan kecil,

tuhan menjawab,
aku telah memilih satu malaikat untukmu,
dia yang akan menjaga dan mengasihimu,

tapi di syurga, apa yang aku lakukan hanyalah menyanyi dan tertawa,
ini cukup bagi aku untuk bahagia,

malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu,
setiap kali, dan kau akan merasa kehangantan cintanya,
kau akan jadi lebih bahagia,

dan apa yang dapat aku lakukan saat aku ingin berbicara kepadaMu,

malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kau berdoa,

aku
mendengar bahawa di bumi banyak orang jahat,
siapa yang akan melindungi aku,

malaikatmu akan melindungi,
dengan taruhan jiwanya sekalipun,

tapi aku akan bersedeh kerana tidak dapat melihat engkau lagi,

malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang aku,
dan akan mengajarkan bagaimana agar kau bisa kembali kepadaKu,
walaupun sesungguhnya aku salu berada di sisimu,

jika aku mahu pergi sekarang bisakah kau beritahu aku siapa nama malaikat aku di rumah nanti

kamu dapat memanggil malaikat mu..... IBU..



kenanglah ibu yang menyayangimu..
untuk ibu yang selalu meneteskan air mata ketika kau pergi..
ingtlah engkau ketika ibumu rela tidur tanpa selimut demi melihatmu tidur nyenyak dengan dua selimut membaluti tubuhmu,
ingtkah engkau ketika jemari ibumu mengusap lembut kepadamu?
dan ingatkah engkau ketika air mata menetes dari mata ibumu
ketika ia melihatmu terbaring sakit?
sesekali jenguklah ibumu yang salu menantikan kepulanganmu di rumah tempat kau di lahirkan,
kembalilah memohon maaf pada ibumu yang selalu rindu akan senyumanmu..
jangan biarkan engkau kehilangan saat saat yang akan kau rindukan dimasa datang,
ketika ibu telah tiada....
yang ada hanyalah kamar yang kosong, tiada penghuninya.
yang ada hanyalah baju yg digantung di lemarinya.
tak ada lagi dan tak akan ada lagi yang meneteskan air mata mendoakanmu disetiap hembusan nafasnya,
kembalilah segera peluklah ibu yang salu menyayangimu,
ciumlah ibu yang salu merindukan kamu dan berikanlah yang terbaik hingga ke akhir hayatnya..
kenanglah semua CINTA dan KASIH SAYANGNYA..

0 comments:

Post a Comment

M a s s i v e A t t a c k - T e a r D r o p s